Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Michael & Ilona - WaarBenJij.nu Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Michael & Ilona - WaarBenJij.nu

Malang

Blijf op de hoogte en volg Michael & Ilona

08 Maart 2017 | Indonesië, Malang

Malang wat ben je mooi!

Na een oke busreis waren we gisterochtend 7 maart aangekomen in Malang. De tassen-man probeerde ons nog wat geld te ontfutselen omdat onze tassen bij de andere tassen van alle lokale passagiers hadden gelegen, maar PECH!
Waar tot nu toe overal genoeg taxi's te bekennen waren was dit in Malang wel anders... achteraf hoorden we dat de taxi's aan het staken waren. Na aangesproken te zijn geweest door wat rare mannen wij toch maar even ons internet aangezet en via Uber een Uber taxi besteld. Deze heeft ons bij het hotel gedropped. Een mooi hotel aan een ietswat voor onze begrippen drukke straat.
We hebben onze spullen op de kamer geparkeerd en zijn meteen richting de Olympic Garden mall gegaan. Hier hadden we lekker nasi en mie gegeten en pisang goreng!
Met de buikjes vol weer terug richting het hotel, onderweg kwamen we nog Nederlands sprekende Indo's tegen waar we even een babbeltje mee hebben gemaakt. Eenmaal bij het hotel nog lekker bintang gedronken en toen naar bed.

De volgende dag hebben we de historische wandeling gemaakt. Hier hebben ze gelukkig wel een soort van voetpad! Oversteken is nog steeds een heel avontuur haha! Dansend tussen de scooters en auto's door hop hop "veilig" naar de overkant. Tijdens de wandeling kwamen we eerst langs de vogeltjes markt. Dit was heel apart! Overal hebben ze raskatten en oneindig veel soorten vogel (van parkietjes tot uilen). We zijn hier op ons gemak doorheen geslenterd. Toen zagen we de VVV, maar we hadden in eerste instantie zoiets van nee niet nodig we doen deze wandeling en that's it. Op de terug weg van de route kwamen we hier weer langs. Oke... toch ff naar binnen dan! Hier ontmoeten we John. Een Indo die Nederlands sprak, van zijn opa geleerd want die had voor Nederlandse bedrijven gewerkt. Via hem londen we een betaalbare tour naar de Bromo boeken! Dus toch naar de Bromo haha! Daarnaast kregen we nog een rondleiding door zijn Hostel welke hij volgende maand pas gaat openen. Hier moesten natuurlijk foto's van gemaakt worden ter promotie en hij adviseerde ons nog een restaurant met authentiek Javaans eten. Hij adviseerde ons ook nog langs de Nederlandse wijk te lopen welke achter ons hotel bleek te liggen.
Op weg richting de NL wijk werd ik gestopt door een jonge vrouw. Ik had geen idee wat er nu weer ging gebeuren want zij pakte niet haar fototoestel om een foto te maken (dit hadden we inmiddels al een paar keer meegemaakt). Deze jonge vrouw wilde mijn huid aanraken (!!!) Dit deed ze en vervolgens wreef ze over haar buik (hierdoor kwamen we erachter dat ze zwanger was) Dit was "good luck" voor haar zwangerschap/baby.
Nou wij ondertussen weer verder gewandeld en toen kwamen we inderdaad bij de NL wijk. Een ding kunnen wij jullie zeggen, aan deze huizen kunnen de inwoners van de Amerikaanse wijk in Blixembosch nog een tipje zuigen! Wat een inmens grote huizen!!
Hier hebben we nog wat rond gewandeld en een pauze gehouden op een bankje bij een drukke kruising. Je kunt je ogen hier uitkijken. Het gekste wat we voorbij hebben zien komen was een man die op zijn scooter meters lange bamboe aan het vervoeren was (ik krijg amper een ikea bouwpakket in m'n auto, ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen hier).
We besloten om in de avond naar het restaurant te gaan wat John ons had aangeraden. We hebben hier heerlijk gegeten. Het restaurant heer Inggil.
Toen we net klaar waren met eten kwam John nog binnen gewandeld, die was op weg naar huis.
Met de buikjes vol weer terug naar het hotel, online check in gedaan voor onze vlucht naar Denpasar morgen en nu slapen!
Over 2 uurtjes moeten we alweer op om ons klaar te maken voor de excursie naar de Bromo!

Bedankt weer voor het lezen en tot morgen!!!

• 08 Maart 2017 - 17:33

Papa:

Weer een leuk verslag en samen met de facebookvlogs krijgen we toch een aardig beeld van jullie reis!!! Super.