Ubud & Gili Air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Michael & Ilona - WaarBenJij.nu Ubud & Gili Air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Michael & Ilona - WaarBenJij.nu

Ubud & Gili Air

Blijf op de hoogte en volg Michael & Ilona

17 Maart 2017 | Indonesië, Gili Air

Ubud
Aangekomen bij het hotel en wat een top locatie hadden we weer! Hotel lag vlakbij het centrum in een zijstraat! Het was dus maar een klein stukje lopen en we hadden geen last van de drukke hoofdstraat. Spulletjes op de kamer neergelegd en toen zijn we naar de stad gewandeld. Een drukte van scooters, auto's en hoop toeristen.
Na een rondje te hebben gewandeld hebben we in een schattig restaurantje wat gegeten. Het leek een soort boomhut en alles was vegetarisch (dit vond Michael iets minder want die had zin in saté en dat hadden ze niet Hihi)

De volgende dag zijn we in de ochtend eerst naar Monkey Forrest geweest. Onze spullen goed opgeborgen, want anders kon jr bestolen worden hehe. Dus wij braaf al onze spulletjes opgeborgen en daar gingen we. Het was zo leuk!!! Allemaal baby aapjes! Wij werden verder wel met rust gelaten door de aapjes, tot ons leedvermaak hadden natuurlijk genoeg toeristen hun spullen niet opgeborgen wat leidde tot aapjes die brillen probeerden te stelen, aan lange haren trokken, flesjes water probeerden af te pakken en het leukste natuurlijk histirische toeristen haha.
Na de aapjes zijn we naar het centrum gewandeld. Toen hebben we bij de Starbucks wat gedronken en vervolgens een kijkje genomen bij het waterpaleis, helaas was het gesloten dus enkel de buitenkant gezien. Vervolgens hebben een sarong gekocht en allebei nieuwe slippers --> FIPPER heet het merk hier.
Terug naar het hotel en toen lekker zwemmen.
Van zwemmen krijg je hongerrrrrr. Dus hop hop de straat weer op, wij dachten iets leuks gevonden te hebben.... het begon al dat we zeker een half uur op ons eten hadden moeten wachten... als ik ergens slecht zin van krijg is het zo lang op mijn eten moeten wachten terwijl ik honger heb.... eindelijk het moment daar dat ons eten kwam, wil ik Eem hap nemen... zit er een rups in mijn eten. Ja dames en heren jullie lezen het goed...EEN RUPS.
we hebben onze spullen gepakt en zijn vertrokken hehe. Stukje verder op zat wel een leuke toko met lekker eten.

Dag 3 in Ubud. Een motorscooter gehuurd en lekker rond gereden. Het enige verantwoorde hieraan was het feit dat we een helm op hadden haha. We zijn onder andere naar de rijstterrassen geweest en naar de elephant tempel. Hierna nog lekker 1.5 uur rond gecruised om erna weer lekker te zwemmen.

15-03-2017
Op naar Gili Air!
We hadden tickets geboekt inclusief pick up bij het hotel. Wij stonden netjes om 10.30am klaar te wachten en de bus kwam maar niet... een half uur te laat... meneer had zich verslapen. Na een uurtje rijden waren we in Padang Bai. Vanuit hier ging de boot naar Gili. We gingen met de fast boat. Eerste stop was Gili Trawangan. Hier gingen de meeste mensen eruit. Na een klein stukje varen was het tijd voor onze stop.
Wij naar het "hotel" gelopen. Eerst 5 min moeten wachten voor er iemand kwam, toen kwam iemand die een half woord Engels sprak, wij naar onze kamer, airco deed het maar half, badkamer was niet netjes, dus we zijn vertrokken. Hadden namelijk een veel leuker hotel gezien aan het strand! Een mooi net hotel zonder zooi overal. Ingecheckt en erna een stukje gaan wandelen. Lekker een hapje gegeten op het strand en toen terug naar het hotel.

16-03-2017
We hadden ons opgegeven om te gaan snorkelen! Dus na het ontbijt wij ons netjes bij de Boot gemeld en daar gingen we! Wat was dit gaaf!! Honderden gekleurde visjes overal, maar het gaafste waren toch echt wel de schildpadden. Wat gaaf om ook die in hun natuurlijke habitat gezien te mogen hebben.
We hadden op verschillende plaatsen gesnorkeld met een pauze op Gili Meno. Hier lekker gegeten en toen het laatste stukje van de route.
Zeer geslaagd!
Bij terugkomst zijn we een rondje eiland gaan wandelen. Dit was wel grappig. Het eiland is zo klein dat je in no time rond bent. Bij terugkomst heb ik een sunburn treatment laten doen, want ondanks het vele smeren was ik natuurlijk gewoon kei verbrand tijdens het snorkelen. Michael had een full body massage. Allebei helemaal zen en toen gegeten bij de bbq van het hotel.
Nog een drankje gedaan en toen was het alweer tijd om te gaan slapen.

17-03-2017
Opgestaan en ontbeten. Even naar de schommels gewandeld waar het halve eiland natuurlijk aanwezige was om foto's te maken. Hier wat gedronken en toen was het alweer tijd om uit te checken. Kaartjes gekocht voor de oversteek naar Gili Meno dus nu aan het wachten op de boot.

Liefs,

M&I

• 17 Maart 2017 - 08:33

Papa:

Weer leuke ervaringen en indrukken, het is een hele mooie reis aan het worden met alles bij elkaar. Geniet er nog maar even van want het is om voor je het weet ;-)

Liefs papa

• 29 April 2017 - 10:46

J:

Hoi,

Mag ik vragen welk hotel je had in Ubud?
    Ik ga binnenkort en las je verhaal, vandaar.
    Dank je!

• 29 April 2017 - 10:53

Michael & Ilona :

Hi!

Wij zaten in Bucu guest house!
    Echt een super plek! 10/15 min lopen naar de hoofdstraat in de stad en super aardig personeel. Ontbijt was super, alleen opletten met boeken, want ze hebben kamers met en zonder airco. Die met airco zijn wel echt aan te raden!

Heel veel plezier alvast!

Thanks!

• 29 April 2017 - 11:04

J:

Super bedankt voor je berichtje. Ik ga hem even opschrijven en er naar op zoek.