Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Michael & Ilona - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Michael & Ilona - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Michael & Ilona

03 Maart 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

De vlucht!
Wij moesten 2 vluchten hebben voor we aan kwamen in Kuala Lumpur. De eerst vlucht van Amsterdam - Dubai en de tweede vlucht Dubai - Kuala Lumpur.
Eerste vlucht was ontzettend relax. Filmpjes gekeken, gin & tonic gedronken en voor vliegtuig begrippen een lekkere maaltijd.
De tweede vlucht daarentegen waren een vol vliegtuig, stinkende mede passagiers waarvan eentje natuurlijk naast ons zat en een stuk minder geweldig dus...
7 uur later mochten wij het vliegtuig uit en daar gingen we dan! Eerst braaf onze stempel gehaald bij de douane en daarna met de trein (!!!) naar onze bagage pick-up gebracht.

Ons verblijf
Wij verblijven in de "regalia residence" via Airbnb. Wat een aanrader! Studio met airco en als kers op de taart.... EEN INFINITY POOL OP HET DAK!!!! zal zo even een foto toevoegen zodat jullie kunnen meegenieten :)

De eerst avond zijn we even naar de nabij gelegen mall geweest en op het dak wat kiekjes geschoten.

03-03-2017
de stad verkennen. Wij als twee brave toeristen dachten de weg wel te weten met de trein ha ha. Niet dus... na wat rond gedwaald te hebben kwamen we dan toch bij de eerste bezienswaardigheid uit (welke volgens ons dag schema de laatste had moeten zijn :p ) de Sri Mahamariamman Temple waar net een ceremonie gaande was! We moesten onze schoenen inleveren en ik moest een doek om en toen mochten we naar binnen. Erg leuk om te zien! Veel beelden, wierook, mannen strak in pak (een soort broek/rok met een blote buik) en mensen die van beeld naar beeld liepen en gebeden deden.
Hier tegen over zat de Sin Sze Si Ya (taoist) temple, welke de oudste tempel van Kuala Lumpur is.
Onze volgende stop was Petaling Street ofwel China Town. Overdag is er nog niet zoveel te beleven. Er staan kraampjes met een hoop nepspul en wat eettentjes. Na hier wat rond gelopen te hebben zijn we de lokale taxi naar de Petronas Towers gegaan (we waren 25 ringgit verder, ik denk dat die man lachen naar huis is gegaan en de rest van het weekend niet meer hoeft te werken), maar goed wij waren op plaats van bestemming waar we vandaag eigenlijk hadden willen starten.
Petronas towers in een woord wow. Een mooi en mega hoog gebouw. Waren binnen wezen kijken of er nog kaartje waren maar helaas. Helemaal uitverkocht (morgen vroeg nog maar een keer proberen). Ook hier zat weer een mall. Hier zaten eigenlijk alle dure winkels. Een soort pc hooftstraat maar dan veel indrukwekkender!
Vanuit hier zijn we door het KLCC park richting het aquarium gelopen. Een aquarium waarvan je in eerste instantie niet verwacht dat er een aquarium zou zitten. Kwamen eerst langs allemaal eettentjes en wat winkels. Met niet al te hoge verwachtingen een kaartje gekocht en naar binnen. We kwamen als eerste bij een aantal open aquariums. Hier stond een dame en die zei: steek je hand maar in het water dan kun je hier een zeekomkommer en zeester vasthouden en hier een vis aaien. Van de dokter moest ik uit de buurt blijven van honden en katten, maar vissen waren geen probleem. Dus ik hophop m'n arm in.het aquarium. Zeekomkommer voelen raar... zompig zwart ding, die zeester was wel leuk en als laatste hadden ze een soort van mini haaien (ik heb nog steeds 10 vingers) en michael maakte de foto's dus ook veilig. Naast alle gebruikelijke vissen hadden ze otters! Hele grote haaien en mega roggen en zeeschildpadden. Je kon hier overigens ook in een kooi zodat je met de haaien kon zwemmen. Een duiker zat in het water om iets te repareren, nou geloof me hij liever dan ik met die grote enge beesten.
Hierna moesten we onze traditie in ere houden dus even langs de hardrock geweest.
Omdat we geen zin hadden om de trein weer te zoeken, maar we ook geen lokale taxi wilden hebben we een "uber taxi" besteld. G-E-W-E-L-D-I-G! Waarom? De eerste rit was gratis, jazeker wij zijn gratis vanaf het centrum terug gebracht naar ons appartement en verder hanteren zij een vast tarief van 1 ringgit per rit binnen een cirkel van 4km. Ik stel voor dat jullie zelf even de wisselkoers checken, want dan zie je zelf waarom dit zo leuk is (zeker omdat alles waar wij willen zijn binnen die straal ligt vanwege de fijne ligging van het appartement).
Toen we terug waren even gezwommen in het zwembad en daarna terug naar het appartement. Aangezien we uber ontdekt hadden zijn we nog even terug gegaan naar China Town, hier stonden ineens 100 keer mee winkels en was het 5 keer zo druk dan in de middag. Paar opzich leuke dingetjes gezien, maar ze wilden pas in prijs tegemoet komen als we weg liepen dus die hebben we mooi laten staan #graagofniet
Onze uber taxi chauffeur is ons een uur later weer op komen halen en toen zijn we weer wat avond foto's van de stad gaan maken. Tot slot nog een cocktail en biertje bij mooi uitzicht en nu naar bed!
Morgen vroeg op en in de middag zetten wij onze reis voort met nieuwe bestemming: Yogyakarta!

Michael z'n vlog volgt op Facebook! Stay tuned!

#houdoe!

• 03 Maart 2017 - 18:22

Papa:

Super! Geslaagde vlucht en dan eindelijk is hij losgebarsten. Jullie vakantie